14 Şubat 2014 Cuma

Oğuz Terzi, MNG Turizm'in 2014 hedeflerini anlattı!

2014 yılında yurtiçinde yüzde 15, yurtdışında yüzde 20 büyüme hedefi belirlediklerini söyleyen MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi, yeni tur programlarını ve kurdaki hareketliliğin turizm sektörüne etkisini TurizmdeBuSabah'a anlattı.

MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi ile 2013 yılında yürüttükleri çalışmaları ve şirketin 2014 hedeflerini konuştuk. Terzi şunları söyledi:

"Bizim açımızdan yoğun bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Büyüme ve gelişme hızımız 2013'de pik noktadaydı. Yurtiçi ve yurtdışı satışlarının tamamında hedeflediğimiz rakamlara ulaştık. Gemi ve yurtdışı turlarımızda büyüme oranımızın geçen yıllara oranla daha yüksek olduğunun altını çizmek isterim.

Gemi turlarında bir önceki yıla oranla 2013'de yüzde 100, yurtdışı turlarda ise yüzde 27 artış sağladık. Yurtiçi genel otel satışlarında yüzde 14, Kıbrıs'ta ise yüzde 35 büyüdük. Bildiğiniz üzere yine 2013'de toplantı ve kongre turizmine başladık. Kısa sürede çalıştığımız firma sayısını artırdık.

TEKNOLOJİMİZİ YENİLEDİK

Aynı zamanda teknolojik altyapımızı geliştirmek için çalışmalar yaptık. Web sitemizi; masaüstü bilgisayarlar, tabletler ve mobil cihazlar üzerinden hızlı ve güvenli online rezervasyon yapılacak şekilde yeniledik.

SOSYAL MEDYA KULLANIMINI ARTIRDIK

Sosyal medyayı en etkili biçimde kullanan acentelerden biriydik. 2013'de kullandığımız rezervasyon sistemini değiştirmiştik. Bu sisteme bağlı olan yeni CRM programımız ile misafir profilimizi çok daha iyi takip edebiliyoruz. Değerlendirmelerimiz sonucu kampanyalara ağırlık verdiğimiz sosyal medya kullanımını artırdık.

2014 İÇİN YURTİÇİNDE % 15, YURTDIŞINDA % 20 BÜYÜME HEDEFİ KOYDUK

2014'de büyüme hızımızı devam ettirmek istiyoruz. Yurtiçinde yüzde 15, yurtdışında ise yüzde 20 büyüme hedefi belirledik. Bu hedefi gerçekleştirmek için ürün çeşidimizi artıracak bazı çalışmalar yaptık. Yurtdışı turlara yeni destinasyonlar ekledik. Yeni destinasyonlarda özellikle uygun bütçeli turlar organize ederek daha çok kişinin yurtdışına seyahat etmesini hedefledik.

"ERKEN REZERVASYONU ÖNE ÇEKTİK"

Örneğin Yunanistan'a otobüslü ekonomik paketler hazırladık. Orta Avrupa'da daha önceleri 3 ülke 3 şehir konseptli turları 4 ülke ve 6 şehir olarak genişlettik. Klasik İtalya programlarına Güney İtalya'nın Amalfi kıyılarını ekledik. Son yıllarda çok ilgi çeken nehir turları destinasyonlarımızı artırdık.

Yurtiçinde çalıştığımız otel ve tatil köyleri sayımızı artırdık. Bu yıl erken rezervasyon fırsatını Kasım ayına çektik, yurtiçi konaklamalarda yüzde 40'a varan indirimler yaptık. Yurtdışı ve gemi turlarında da erken rezervasyon indirimleri verdik. Sloganımızı da 'Bu yaz herkes tatil yapacak' olarak belirledik. Verdiğimiz indirimler ve cazip ödeme koşulları ile bunu verdiğimiz sözü gerçekleştirmeye çalışıyoruz."

Döviz kurlarındaki hareketliliğin paket tur satışlarına etkisini sorduğumuz MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi şunları kaydetti:

"DALGALANMA DEVAM EDERSE DURUM TERSİNE DÖNEBİLİR"

"Döviz kurlarındaki hareketliliğin piyasalarda genel olarak tedirginlik yarattığını ve psikolojik bir etkisi olduğunu düşünüyorum. Ancak 2013 Aralık ve 2014 Ocak ve Şubat ayları rezervasyonlarımızda olumsuz bir etkilenme olmadı; hatta 2012 ve 2013'ün aynı dönemlerinde karşılaştırdığımızda artış sağladık. Bu konuda bir önemli nedenin erken rezervasyon indirimi ve cazip ödeme imkanları olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca ekonomik paketlerde rezervasyon sayısında artışın daha yüksek olduğunu gözlemledik. Olumsuzluk bu aşamada yurtdışı turlar sırasında yapılan alışverişte etkili olacaktır. Rezervasyon artışlarına göre şimdilik olumsuz bir tablo görünmüyor. Ancak dalgalanma devam ederse durum tersine dönebilir, sadece rezervasyon artış hızını azaltmakla kalmaz yurtdışına çıkan sayısını da azaltabilir."